
Rome is ook niet op één dag gebouwd
pop/ persoonlijk ontwikkelingsplan
1 Pop gericht op de praktijk
Doel: theorie in de praktijk brengen
Aan het eind van deze periode wil ik bewuster kunnen observeren en dit goed op papier krijgen d.m.v. een rapportage. Ik sluit deze periode af door middel van examens die gericht zijn op observeren.
1 Aan het eind van de eerste leerperiode heb ik de ruimte om mij als leerling verpleegkundige op te kunnen stellen door 2 uur in de week mee te kunnen werken/lopen/overleggen met een verpleegkundige.
Persoonlijk doel (gedurende opleiding)
Pop Aan het eind van mijn opleiding reageer ik minder vanuit mijn emoties. Ik weet de rust te bewaren door de situatie vanuit een helikopter view te bekijken
2 1 POP Gericht op de praktijk.
Doel: Op verpleegkundig niveau kunnen klinisch redeneren.
Na de 2de periode ben ik gegroeid in verpleegkundig redeneren.
2 2 Pop gericht op de theorie
Na de 2de periode weet ik hoe ik als verpleegkundige overleg moet voeren met andere disciplines en met familie van de zorgvragers.
Gericht op de praktijk: Hoe bewaak ik mijn professionele grenzen:
3 Pop: Ik kan na de 3de periode mijn grenzen bewaken op professioneel gebied. Ik leer nee te zeggen op extra hulpvragen waarvoor de zorgvrager geen indicatie heeft.
3 Gericht op de theorie: Leren om op mijn nieuwe werkplek de zorg te coördineren en te organiseren.
4 Gericht op de praktijk: Hoe bewaak ik mijn professionele grenzen.
1 Pop: ik kan na de 4de periode mijn grenzen bewaken op professioneel gebied. Ik leer dat ik ook mijn tijd mag pakken om mijn taken af te maken (bijv zorgplannen bijwerken)
4 Gericht op de theorie: Leren welke knelpunten er zijn en hoe we deze kunnen verbeteren door een onderzoek te doen.